praktikiuganda.blogg.se

2014-01-14
18:10:00

Andra jobbdagen och bryggeriet!

Idag var andra jobbdagen! Efter att jag piggnat till imorse så upptäckte jag att jag hade sovit ordentligt! Riktigt skönt! Gick och la mig lite efter tio så.
 
Jag och Erik åkte till jobbet och skrev in oss i loggboken, sedan började jag och Senior att demontera bromsarna bak på ett lastbilssläp och sedan gick jag upp med några till bryggeriet för att fixa stödbenen på ett annat släp. en hel del släp jobb som ni märker. Det var ett sjukt stort område och det körde truckar och lastbilar överallt, de körde så att däcken spann, bokstavligt talat... Sedan gick vi tillbaka och jag och Senior bytte däck på ett annat släp. Det var sjukt jobbigt eftersom vi gjorde allt detta i solen!
 
Sedan blev det lunch och vi åt. Ananasen här är sjukt god, super stor och saftig! Sedan snackade vi lite med chefen Peter Worthy, från England, om säkerheten. DHL jobbar ju dygnet runt alla dagar i veckan så de har vakter på området som går runt och andra vid grinden som visiterar folk. Men på nattten har de fler vakter med vapen dessutom! Vi fick även reda på att en vanlig mekaniker tjänar ca 2400kr i månaden!!
 
Efter lunchen så bytte vi färdigt däcken, därefter skulle vi göra samma jobb som igår, byta bussningar på ett annat släp av samma model. Först fick vi vänta tills de däcken blev tillgängliga och sätta dit dem, sedan skall vi byta plats på släpen imorgon så att vi slipper jobba i solen!
 
När vi slutade så åkte vi tillbaka till Red Chilli (jag kommer skriva ''hem'' hädanefter) och tog ett dopp i polen! Sedan duschade vi och åt med de andra, nu så skriver vi våra blogginlägg och vi kommer nog avsluta kvällen med lite biljard! Denna dagen var tyvärr lite långtåkig för det var en hel del vänte tid, men när man jobbade så gick tiden snabbare!
 
Här nedan är en bild på mig och Erik när vi kommit hem igen efter jobbet!
Av: Valentin Speljak
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: