praktikiuganda.blogg.se

2014-01-16
19:01:00

Joggingtur och Regn!

Jag började dagen med att gå upp kl 05.20 för att möta Conner, en amerikan som jag har blivit vän med över de senaste dagarna, vi sprang ut på en liten joggingrunda i morgonmörkret i ca en timme. Han bjöd även på frukost, jag tror det hette ''Chiabati'', det är typ mjöl och ägg blandat, det blir typ som någon deg-aktig sak. Det såg ut som en pannkaka och var ihoprullad med ett ägg och socker! Vi hade även en trevlig pratstund och beundrade soluppgången påvägen tillbaka! (No homo!)
 
Sedan var det dags att åka till jobbet! Idag jobbade jag inte med Senior eftersom han var ledig, men jag jobbade med en som heter Moses och jallala. Vårat första jobb var att sätta tillbaka en startmotor, en kompressor och en lufttorkare på en Scania lastbil.
 
På nästa jobb så plockade vi bort kylaren från en annan Scania lastbil, roligt meck! Men de hade inte den nya så den får stå med rätt så tom front ett tag.
 
Det sista jobbet vi gjorde var att sätta på de nya bromsarna från släpet jag jobbade på iförrgår, men det började att regna och åska så vi ställde oss under skjul-taket och sedan blev klockan 5 och vi begav oss hemmåt! 
 
När vi kom hem så hoppade vi in i duschen, tyvärr så fanns det inget varmvatten i min dusch men jag överlevde! Sedan vet ni väl rutinen, gött snack, mat och biljard!
 
Här kommer en bild på mig och den demonterade fronten samt soluppgången sedd utanför min dörr!
 
Kommentarer:
2014-01-17 @ 10:02:22
#1: Markus

Mysig frukostdejt eller? Lite gaaaaaay....

Svar: Seriously Markus?! xD Vilken Markus är det?
Praktik i Uganda

2014-01-17 @ 10:06:32
#2: Ulrika

Jag är väldigt mogen och stör inte alls Markus.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: